tisdag 20 september 2011

På temat glasögon...

Så här såg jag ut när jag idag besökte optikern för första gången på nästan tre år. Vänster öga var oförändrat men synen på högra hade försämrats. När jag nu en gång var hos optikern passade jag på att be dem ta ut linserna ur de 50-talsglasögon jag nyligen fyndat. Det gick, men vill man försöka lägga i nya kommer de troligtvis att spricka...Men de går ju att använda även utan linser. Bara jag får skaffat kontaktlinser det vill säga.

kitten-outfit4

Kjolen har jag sytt och resten av klädseln är gammal eller second hand.

kitten-outfit5

 In English; What I wore to school today and to the optician, the skirt is self-made and the rest is old/second hand. The sight on one eye had changed but not on the other. While I was there I asked them to remove the lenses from the 50's glasses I bought recently. They managed to do this but said it's no use trying to put in new ones, it will most likely break the frames. But I can still use them without any glass at all! I just need to get myself some contact lenses first...

6 kommentarer:

  1. Its complicated with old plastic eyewear...I love your skirt!

    SvaraRadera
  2. Lillgull; It sure is...But I'm glad they didn't break when they took the lenses out. Thanks, it's becoming one of my favourite skirts, or most used at least.

    SvaraRadera
  3. Så härlig kjol! Men så är den ju blå... ; )
    Glasögon är knepigt, hade dock inte tänkt på att gamla bågar kan torka sönder. Det blev som en till knepig aspekt.

    SvaraRadera
  4. Erika; Tack! Tydligen kan de det, speciellt om de varit i användning. Vet inte hur det är med deadstock?

    SvaraRadera
  5. Instämmer med Erika, jättehärlig kjol. En riktig höstkjol.

    Förresten har jag varit tvungen att byta bloggadress, men om du vill fortsätta läsa min blogg kan du göra det på http://storyshewrote.blogspot.com/

    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  6. Annie; Tack! Jag ska bokmärka och kolla in din nya adress, kram till dig också! :)

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)