fredag 4 november 2011

Tyllen invigd/Petticoat in use

Kommer ni ihåg underkjolen jag sydde? Den har nu blivit invigd och förevigad på bild.

kitten-outfit11

Klänningen och koftan är loppisfynd som jag anpassat till min storlek, skorna är mina dansskor som jag köpt på nätet nån gång. Min sambo och jag sysslar nämligen med pardans, eller lavadans, som det kallas här i trakterna. Under danssäsongen (mars-december typ) åker vi iväg med vår husbil ett par veckoslut i månaden till något inte alltför avlägset dansställe och staplar på med våra grundsteg, istället för att bara ligga hemma på soffan. Nån enstaka danskurs förirrar vi oss på ibland också, senast igår lärde vi oss grundstegen i jive, men än så länge är vi på nybörjarnivå utan att ha desto högre ambitioner. Roligt är det!

kitten-outfit11+skirt

In English; Remember the petticoat I made? It has now been used and caught on camera. 

The dress and cardigan are both flea market finds (slightly altered to fit my size), and the shoes are a pair of dancing shoes I bought through the internet a while back. You see, my fiance and I like to go dancing, what we Finns call "lava"-dancing, which is pretty much just ordinary people out dancing classic dance (foxtrot, waltz, Finnish tango etc.) on a Saturday night. Ok, I admit, I usually one of the youngest people at these dances but I don't mind. Once in a blue moon we also fins ourselves at one-off dance classes, like yesterday, when we learn the basic steps of the jive. We are only beginners but that's enough still to have a good time on the dance floor. Dancing is a lot of fun I think!

2 kommentarer:

  1. Snygg effekt med underkjolen! Det ger verkligen den rätta 50-tals silhouetten. Härlig outfit, dessutom =)

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)