söndag 11 december 2011

Kappa på gång/ Coat in the making

kitten-coatinmaking

Snart är kappan färdig. Ännu saknas knappar och knapphål, samt fuskpäls runt ärm-ringningarna och fållen. Bilden är förresten fotograferad med kameran i min nya mobiltelefon, en vit Nokia C5-03. Högtalaren i min gamla telefon slutade fungera, så jag fick lov att använda vad jag fick i skatteåterbäringen till att skaffa en ny lur. Hittills har jag varit nöjd!

In English; My coat will soon be finished. Still missing is buttons and buttonholes, and fur trimmings around the sleve openings and the hem. The picture was taken with my new phone, a Nokia C5-03, which I had to get as my old phone broke. But, it has been working great so far!

8 kommentarer:

  1. Oj, så snygg! Jättebra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Great colour and style. Fabulous work all in all!

    SvaraRadera
  3. Tack Annie! :)

    Mrs Munster; Thanks, just wait til it's finished, it's gonna look even more fabulous then ;)

    SvaraRadera
  4. Oh, hade helt missat att du lagt upp den här bilden! Kappan ser ju helt underbar ut! Så snyggt med den svarta pälsen mot det röda yllet, och självklart gillar jag stilen =)
    Måste tillägga: wow, vad snyggt du fått till fallet på ärmarna! Minns att det sannerligen inte var helt enkelt.

    SvaraRadera
  5. Erika; Tack, snart kommer bilden på färdiga kappan! Ärmarnas fall är lättare att få till om man nålar/tråcklar fast dem med kappan på provdockan. Axelvaddarna gör också en del.

    SvaraRadera
  6. Gud så snygg! Jag älskar den röda färgen mot det svarta i kragen.

    SvaraRadera
  7. Wow. Jag är såå imponerad av dig.

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)