fredag 11 januari 2013

Mellandagsfynd / Holiday finds

I mellandagarna besökte jag och sambon Vasa och jag passade naturligtvis på att gå en loppisrunda. Vid "Adam och Eva" hittade jag först en manick som man kan göra egen snedlist med och sedan, till min stora förtjusning, en hattstock! En hattstock är alltså ett huvud av trä, på vilket man kan forma och tillverka hattar. Passar bra då jag är intresserad av hatt-tillverkning.

Kitten-stock

Jag fyndade även en helt vanlig vit skjorta (ej på bild) och ett par svartvita midjehöga bikinitrosor i sann retro-anda. De borde matcha en bikiniöverdel jag har från förr, hoppas jag...

 Kitten-wb

En sväng hann jag gå även i H&M, där jag inhandlade denna leopardkofta på rea.

Kitten-leocardi


In English; Recent flea market finds include a gadget for bias tape making, a hat block and retro bikini bottoms. The leopard print cardigan was on sale at H&M. I'm pretty exited about the hat block, now I can really get into making my own hats... or rather, once I finish all the school projects I'm working on I can start working, sigh.

2 kommentarer:

  1. Such lovely finds! I've been on the lookout for a leopard print cardigan for ages now, but haven't found one. Too bad we don't have an H&M for hundreds of miles around.

    Your vintage hat block is sooooo cool! My first thought was that it would also make for a very neat way to store a wig. I may have to try to find one for just that purpose now. Thank you for the inspiring idea, dear gal!

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  2. Thanks! I often order from H&M online...The hat block might be to low for a wig? A manequin head might be better :)

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)