tisdag 14 maj 2013

Skor & hattar / Shoes & hats

Jag har små fötter. Men ibland hittar jag ändå skor i min storlek, som dessa här nedanför. Mörka paret från Citymarket och vita paret från loppis.




Hittade en nätt liten hatt på min praktikplats. Jag har en svaghet för hattar med flor, så denna fick följa med mig hem. Den megastora rosetten tog jag bort dock, kändes inte riktigt som den var för mig. Hatten är antagligen från 80 eller 90-talet.


Den här hatten däremot, den har jag själv gjort! Den är inte klar ännu men sen nån gång...Jag trängde mig med på ett hörn när de hade hattkurs på skolan och passade på att köpa lite material när det nu fanns tillgängligt. Förhoppningsvis får jag inspiration att göra något av det också.


In English; I found some shoes in my size! The dark size 35 shoes are from Citymarket and the white ones from a charity shop. 

I also have two new hats in my collection. The first one is from the place where I'm doing work practice, I think it's 80's or 90's. The huge bow in the back had to go though, I think I'll replace it with some flower or maybe a tiny bird or two?

The second one I've made in school, it's not finished though. I also bought some material for more hats, just need the time and inspiration to make some now!

4 kommentarer:

  1. How exciting that you're making a hat! I think the millinery arts are so fascinating. Will you share your finished chapeau with us?

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  2. Jessica; I've made hats before, but not like this. Of course I will share the finished result, I just need to finish it and that might take a while :/ To much other stuff going on right now...

    SvaraRadera
  3. Åh! Hattkurs! Det skulle jag också vilja gå på :) stråhatten ser helt underbar ut.

    SvaraRadera
  4. Linnea-Maria: Det var SÅ intressant, men kräver en del redskap som man tyvärr inte får tag i så lätt om man vill börja hemma. Men om du hittar en kurs så rekommenderar jag det varmt! :)

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)