onsdag 8 juli 2015

Fotomodell för en dag

För några veckor sedan fick jag agera fotomodell för en musikvideo till en låt jag ännu inte har hört...Artisten heter SixTence och låten heter "Ensirakkaus" och lär släppas i sommar nån gång. Hur som helst fick jag några bilder som tack! Fotografen heter Jenny Nyman.















För övrigt har mitt vintage-intresse svalnat ganska mycket på sistone. Det blev lite för ensamt till slut tror jag. För enstaka evenemang kommer jag väl fortfarande att klä upp mig dock, t.ex. gammaldagstorget på Jakobsdagar. 

Hobbyn som tagit över istället stavas d a n s och det intresset behöver jag inte vara ensam om. Pardansar och går på kurser så mycket jag kan och trivs som fisken i vattnet. Till favoriterna hör west coast swing, argentinsk tango och finsk tango, rumba/bolero, bugg, fusku m.fl. Även som dansare får jag leka med klädstilen och variera mig enligt vilken dans som gäller för tillfället. Frågan jag ställer mig när ja kollar på loppiskläder numera lyder, "går det att dansa i den här?".

Mitt shopping-uppehåll fortsätter. På ca 1,5 år har jag hållit mig från att handla nyproducerade kläder förutom underkläder, strumpor och nått enstaka träningsplagg. Alls ska från loppis. Konstigt hur man vänjer sig. Kläder har jag förstås ändå så det räcker i flera år så länge jag hålls i samma storlek. 

Hoppas ni har det bra allihopa!

In English; I'm no longer an active vintage enthusiast as it got a little lonely in these parts of Finland. I did however model for an upcoming music video this summer, pictures seen above. I'll still wear vintage on occasion but I have another hobby that has taken over my life, ballroom and swing dancing! This is a much more social hobby and I have made so many new friends that I'm thankful for. I also get to express myself with pretty dresses and such while dancing, so I guess one could say that my style has evolved with my new interests. 

2 kommentarer:

  1. What a special treat to see a new post from you, sweet dear. It's lovely to know that vintage is still a part of your life, even if you're not sporting it all the time.

    Have a beautiful summer,
    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  2. jag var där, jag såg dig, jag har T-pajtan

    SvaraRadera

Hej, lämna gärna en kommentar, så svarar jag här i kommentarsfältet så fort jag har möjlighet! :)

Feel free to leave a comment, and I'll get back to you here asap! :)